110319

Lördag, jag gillar lördagar. Kliva upp relativt tidigt, äta frukost i lugn och ro och möjligtvis hinna med och kika lite på tvn. Sen sätta igång med alla måsten. Precis en sån dag har jag haft idag. Har suttit med rapporten några timmar, att det alltid ska ta sån tid innan man kommer igång på riktigt!! Men nu är det förhoppningsvis bara lite finslipning kvar. Det sparar jag tills imorgon.

Ja som sagt, nu har jag gjort mina åtta veckor på praktiken. Har sagt det förut och säger det igen: Det har varit en otroligt bra tid och lärorik. Tänk innan jag började hade jag knappt tagit blodprov och nu går det av bara farten (nästan alltid). Jag hade inte övat på att sätta pvk men inte på riktigt. Från att vara jättenervös innan jag skulle göra det med alla moment och så, till att jag helt på egen hand fixar det. Det är utvecklig det :). Jag är riktigt nöjd över min egen insatts också. Ett stort tack ska min handledare ha som stått ut med mig och mina frågor ;) haha. Jag gav henne iaf en liten present för det tyckte jag hon var värd. Hon kommer jag sakna mest, otroligt härlig människa :)

Inför sommaren har det redan börjat krångla på jobbfronten, sitter i en ganska jobbig sits. Håller verkligen tummarna att allt går att lösa.

Igår flyttade Fredrik, efter drygt 22 år tillsammans så bor vi nu på olika platser (tur det bara är till Granloholm som han har flyttat). Kommer kännas lite tomt ibland, men såklart roligt för honom. Kan man bju in sig själv på middag ;)

Ikväll blir det lördagsmys framför tvn. Troligtvis själv, men det gör inte så mycket. Skönt att få lite lugnt och skönt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0