110130

En veckas praktik är nu avklarad. Det har gått över förväntan. Har inte haft så höga förväntningar egentligen men kraven på mig själv är fortfarande det och det är nog det jobbigaste. Vet inte hur många gånger jag har sagt till mig själv att jag måste släppa på alla krav jag har på mig själv. Men förutom det har veckan varit bra. Har fått göra mycket dessa dagar då jag gått med en undersköterska. Bla. tagit två venprover alldeles själv och det gick toppen, klarade båda gångerna på första försöket. Det är roligt när man lyckas och även få höra det från personalen och även patienterna att det gick bra. Då växer man lite mer som person! Tagit en mängd blodtryck har jag också gjort. Ibland är det lite svårt att höra, men det går bättre och bättre iaf. Satt EKG har jag också gjort och en intramuskulär injektion har jag fått ge. Under dessa dagar har jag fått gjort mer än vad jag sammanlagt gjorde under hela min förra praktik! Så det känns bra att det händer lite. Och som sagt övning ger färdighet :)

Dessvärre har jag åkt på magsjuka. Det är väl baksidan med att jobba på sjukhus.. Natten mot igår började det, sov nästan ingenting och fick lov att gå upp fyra gånger under natten. Det enda jag fick i mig under dagen var lite yoghurt och några glas cola. Men nu har det värsta gått över får jag hoppas. Mest slut och så sjukt ont i ryggen + träningsvärk på det.. ingen bra kombination!

Till veckan ska jag börja gå med min sjuksköterska. Men hon ska tydligen börja jobba natt så får bara gå med henne i två veckor sen ska jag få gå med en annan. Men men, det kan nog bli bra. Får man se hur olika jobbar.

Var ju tänkt att jag skulle på gympan ikväll men får nog hoppa över det. Blir nog bara att ta det lugnt så jag är frisk och kry tills imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0