Härlig dag igår

Gud vilken värme det var igår alltså, så jäkla härligt :). Satt ute på ballkongen en stund och pluggade lite. Sen kom Hittan, Joel och Josefine och hälsade på. Mamma och Joel och jag gick och köpte glass medan Gittan skjutsade Josefine.

Här kommer för engångsskull lite bilder:









Mamma och Joel gillar glass :)









Joel kollar efter raggarbilar ;)









Joel plockar blommor! (han är så jäkla söt min lillkusin)



Sedan gick vi till lekparken och lekte lite. Pappa kom sedan och hämtade mig för blev bjuden på middag där :). Här kommer bilder från det:


Grillmästare Pappa!


Emelie i väntan på maten


Den "fina" utsikten från pappas altan


Pappa om Emelie innan middagen


Pärer ;)


Grillat kött och kyckling. Första grillningen för i år avklarad :P


Min måltid ;D. Mycket gott!!


Sedan efter man ätit så man blev proppmätt så var det dags för att gå bort till gymnapn, var näst sista passet för denna termin. Men gick ganska bra ändå.


Idag var det åter måndag och tillbaka till verklighete och plugget. Det var en väldigt seg start för mig och Monica med vårt rapportskrivande.. men sakta men säkert så gick det bättre och bättre :). Blev nästan helt klar med resultatet och ska börja med diskussionen imorgon. Och blir då troligtvis klar med den på onsdag :D. Skönt!! Och vilket i sin tur leder till att det blir en lååång helge från torsdag-söndag med nästan inget plugg och bara vara!. Och då hoppas jag det blir fint väder i helgen!


Nu ska jag läsa igenom det vi skrivit på rapporten idag och se om allt ser okej ut.. måste även göra matlåda, och ska även försöka komma tidigt i säng. Känns som jag behöver det!


Kommentarer
Lina

Själv gör jag inget annat än sover.. och jobbar då förstås. Går till jobbet, jobbar 9 timmar, kommer hem, sover, kliver upp, äter, sover, går till jobbet osv. Känner inte igen mig själv. Är så trött hela tiden att jag inte pallar att göra någonting.

Så min vän sjuksyrra, vad är diagnosen? :)

2009-05-18 @ 21:43:06
Ida-Marie

svar; kanske fredag? :) för mormor och morfar kommer på onsdag och vill gärna spendera en hel dag med de, torsdagen alltså. så funkar fredag? :)

2009-05-19 @ 10:05:59
URL: http://idamarietholin.blogg.se/
Sofie

Lina: Hm, jag förstår. Du kanske jobbar för mycket helt enkelt och du hinner inta ta igen dig riktigt. Fullt upp på jobbet en hel dag och sen hem för att sova och då kanske du inte kommer ner i varv rikigt innan det är dags för att nästa dag åka till jobbet igen. Sen är det vikigt att du sover minst 8-9 timmar för att orka med dagen :). Kan även vara att du kanske ha järn/vitaminbrist. Köp vitamin/järntabletter på apoteket och ät de ett tag, det kan bli bättre :).

Så, ingen diagnos har du ;). Mitt råd är att lyssna på din kropp, om den säger att du ska vila, gör då det :). Men jag känner ju dig och vet ju att inte alltid är så lätt :P.

Hoppas det var till hjälp! :). Återkom gärna om du har fler frågor ;). /din vän, blivande sjuksyrra ;) <3

2009-05-19 @ 13:48:42
URL: http://sofiieblom.blogg.se/
Ida

De saknas ju bilder pa dig.. som vanligt ;P Alltid du som star bakom kameran :P

2009-05-20 @ 00:41:27
Milla

"Så jäkla härligt", haha de där är väl ändå ditt uttryck de ;D Härliga bilder! Jag som sitter här as hungrig, så får man se din tallrik med grillat.. åååh så sjukt gott!! :)



Skönt att skolan snart är klar och sommarlovet börjar. Du är värd så mycke ledighet, så som du har kämpat med detta!! :)<3

2009-05-20 @ 11:11:37
URL: http://milla.blogg.se/
Lina

HAHAHAHA åh, vännen!

Bara ditt svar gjorde mig genast mycket piggare!

Jag ska försöka lyssna på min kropp denna vecka. Kanske borde äta de järntabletter min läkare faktiskt har skrivit ut åt mig också. Ett helt år har jag haft dem och ungefär 3 tabletter har försvunnit ur den lilla burken.

Blir det inte bättre kan du räkna med att få svara på fler frågar.



Tack så mycket, syster Blom! :)

2009-05-22 @ 16:47:33
Sofie

Lina: Ja, men vad har man inte vänner till liksom ;). Det tycker jag verkligen att du ska göra, så att du inte tar slut på dig själv! Hör av dig hur än det går :)



Haha, så lite så Kiwi-Aronsson ;) <3

2009-05-22 @ 18:58:55
URL: http://sofiieblom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0