Hunnit med mycket!

Allt som jag skrev i förra inlägget att jag skulle göra under veckan är avklarade :P. Åkte upp till mormor och morfar en kväll och såg på film och fikade :). Mycket mysigt! Sen blev klockan närmare tolv och jag skulle åka hem, men då säger sötMorfar att han tycker det var lika bra att jag sover över där så slapp jag åka hem själv i mörkret och komma hem till en tom och mörk lägenhet. Så jag gjorde det! Och det var första gången jag sov över där, har ju liksom aldig blivit förut. Dels för att vi bott så nära varandra och sen ha de alltid haft ladugården att ta hand om. Men bättre sent än aldrig ;). Sen när jag vaknade så var frukosten dukat på bordet :). Skönt att få bli lite bortskämd ibland ;). 

Blev  även dans två kvällar, onsdagen i Hällesjö till Shake och igår i Ånäsparken till Scotts :). Var mycket roligt, fast man är lite ringrostig med tanke på att jag inte dansat på ett tag, spec. bugg gick ju som det gick... Skakade även hand med sångaren i Scotts ;). Haha, måste ju passa på :P. Och ja, han var lika snygg i verkligheten ;).

Idag ha jag haft storstädning här i lägenheten, dammsugit, dammtorkat, skurat golven, plockat undan på rummen, diskat undan lite disk. Ja, allt detta för att min famlij kommer hem imorgon och ska få komma hem till en nystädad lägenhet, de som bott i tält en vecka. Ja, jag är bra för snäll jag ;).

Kl. nio har jag tvättstuga, kom på att jag inte ha några tröjor att jobba i... alla ligger i tvätten, hejja mig! Så passar på att tvätta några andra kläder på samma gång.

Sen ska jag bara förbereda mig inför 4 jobbpass och slöa framför teven, det tycker jag att jag kan unna mig ;)

Jobb: Lördag-Söndag 07-19
           Måndag-Tisdag 19-07

Ledig: Onsdag-Söndag


Jobb: Måndag-Tisdag 07-19
           Onsdag-Torsdag 19-07

Sen SEMESTER i drygt 2 veckor innan skolan börjar, ska bli grymt skönt :D

Idag fyller min älskade syster 15 år! Så grattis till henne :)


Kommentarer
Milla

Men vad söt mormor&morfar du har! :) "Vi bodde så nära".. haha ni delade ju samma gård kan man tycka ;D Kul med dans.. ;) Sköna pass du verka jobba.. härligt att svina bort lite jobb och sen ledig typ 5 dagar! :) PUSS!

2009-08-05 @ 17:30:14
Sofie

Milla: Ja, de är såå söta :). Haha, ja bara 20 meter mellan husen :P. Fast nu är det ju längre...

Dansen va rolig ja ;). Jamen eller hur, jag tycker det är väldigt bra! Nu när man är ledig inser man att det är bra men när man är mitt uppe i allt jobb känns det mindre bra. Men man får härda ;).



Vi får höras om nästa vecka :). Hoppas allt är bra! Puss <3

2009-08-06 @ 15:56:48
URL: http://sofiieblom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0