En ny vecka som arbetslös!

Hua, vilket tragiskt liv man lever egentligen.. När jag var mitt uppe i jobbet i somras ville jag inte hellre än att få ledigt ett tag. Och nu när man är det (eller ja arbetslös) så vill jag ha ett jobb!! Jag är inte den som brukar bli rastlös över att inte ha nått att göra, men nu är det nära... Jag vill ha ett jobb och få en inkomst!!

Något positivt med mitt liv är att jag pratade med Ida på telefon igår!!! :D. Åh, va så skönt att höra hennes röst igen och att höra att hon mådde bra :) Älsklingsgumman <3. Vi pratade på om allt möjligt, jag berättade vad som har hänt här hemma (vilket inte är så mycket) och hon berättade vad hon gör :). Roligt att höra!! :) Och somsagt så har jag som mål att åka och hälsa på henne nästa år någongång, och Tessan såklart (få åka runt och hälsa på de, hoppas verkligen det bir av!) Jag har tillochmed blivit seriös och öppnat ett "Resekonto" på min internetbank där jag har börjat med att föra över visst mycket pengar per månad :). Ett steg närmare iaf ;)

Idag blir det nog att rensa lingon som mamma ha plockat, mäta mitt rum så man vet hur mycket färg man behöver för att måla. För ha kommit fram till att jag ska måla mitt rum iaf, och det blir troligtvis denna vecka :) Hoppas det, så jag ha nått att hålla på med :). Sen lite senare så ska jag nog ta en promenad och få lite friskluft :)

Have a nice day!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0