Lite vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna!

I Tisdags hade Tessan, Lina och jag vår Montessoriredovisning. Vi stressade som en tog hela lunchen för att få till det bra. Och bra blev det! Tror aldrig jag har gjort en sån bra redovisning ngon gång.. Spara det bästa till sist liksom ;) haha. Karin var nöjd med oss också. Hon gillar oss, vårt Tjejsnack och det här :) Hoppas på kanonbetyg i den kursen ;).

Igår va det en vanlig skolgad. På förmiddagen var det mer redovisningar i Karins kurs och på eftermiddagen var det Engelska redovisningar. Jag, Lina, Ida och Tessan hade om upplysningstiden, författaren Jonathan Swift och böckerna Gullivers resor och en annan som jag inte komme rihåg vad den heter.. Och det gick också jättebra :). Tycker vi lyckades bra och med vårt fina bildspel :).

Idag på morgonen från 9-11.30 hade vi nationelltprov i Engelska (igen). Denna gång var det hör- och läsförståelse. Och det ska jag nog inte ens prata om hur det gick. Jo, rent sagt åt helvete!! IG i Engeslak B här kommer jag!!! Åh, fast jag har försökt att övertala mig själv att jag inte ska bry mig. Så det är det jag gör! Sen på eftermiddagen hade vi idrott och det begav sig till klasskompis Sara i Indal och vi fick rida :). As kul!! :D.  Det var jag, Lina, Ida, Jessica, Tina, Sara, Elin och lärare Nina. Va jättelänge sen jag red.. Fast när jag skulle hoppa upp på en av hästarna så ska han försöka sparka bort en fluga men träffar mitt knä istället. Det gjorde fruktansvärt ont :/. Men jag överlever nog.

Nu är det bara en uppgift jag har kvar att göra (förhoppningsvis, om det inte kommer några restuppifter) och det är fördjupningen i Psykosocialt.. Och det går inte så värsta bra.. Ha ärligt talat inte kommit så långt och den ska in på Tisdag.. Hur har jag tänkt mig då liksom.. Aja, men måste få boken från skolan först som Elin ha bestält.. men den ha inte kommit än :/. Lite problems om det inte komme rimorgon.. Då måste jag ändra mina planer.. Jag orkar inte att ta tag i nått.. Är så jäkla trött och så jävla less på att jag inte blir fri min förkylning, den sitter i än :/. Så det blir ingen gympa för mig ikväll. Även sista gympan är det och den missar jag. Aja, jag tar det säkra före det osäkra. Vill liksom inte bli värrre tills vi åker till Spanien på Onsdag!! Åh, mindre än en vecka nu :) hihi.

Åh, ja just ja!! Jag har fått en match! Vilket innebär att jag har fått en förfrågan från en familj i USA om jag vill bli deras Au Pair :D. På beskrivningen lät det värsta bra :). Väntar bara på att de ska ring, något nervös jag är!! Det jag vet om familjen är att familjen består av 5 personer. En mamma och en pappa som båda är doktorer. Sedan deras 3 döttrar. Den äldsta är lite drygt 10 år och sen är det ett tvillingpar på 9 år :). Värsta roligt :).

Nä, måste väl ta tag i nått vettigt nu.. Och sen ska jag gå och lägga mig tidigt för engångsskull den här veckan!

Ha en bra kväll :)

Här är lite bilder sen dagens äventyr :



Kommentarer
Lina

Mihi, fina bilder.
Älskar första bilden då man ser hunden som, 2 sekunder senare, skrämde skiten ur Ida ;D

2008-05-22 @ 21:51:33
Linnea

Jag kommer också att få IG i engelskaB :P men jag gör som dig, struntar i det helt enkelt! Fina bilder btw ;)

2008-05-22 @ 23:16:53
URL: http://paralysed.blogg.se
Sofie

Lina: Hihi, ja.. haha, ja hon skrek som bara den! :P Söt Ida ;)

Linnea: Skönt på ett sätt att jag inte är själv då! Då kan vi ju bilda klubb du och jag! Ja, visst är de :)

2008-05-23 @ 08:45:55
URL: http://sofiieblom.blogg.se
Victoria

Naaw. Ni ser riktigt proffsiga ut ;)

2008-05-24 @ 00:13:26
URL: http://victorialehnberg.blogg.se
Sofie

Victoria: Haha, ja visst då :) Måste ju visa våra talanger ;). Du skulle ha varit med du med :)

2008-05-24 @ 15:20:01
URL: http://sofiieblom.blogg.se
Victoria

haha ja :)

2008-05-26 @ 12:08:19
URL: http://victorialehnberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0