Stockholmsresan!!

Ha haft en så sjukt bra helg i Stockholm tillsammans med 2 av mina underbara vänner. Åkte 7 på lördagsmorgonen efter att jag hade sovit 2 timmar, inte bra direkt men det gick ju det med. Får skylla på Mathias och Tim ;). Jag sov någon timme i bilen iaf, tänkte annars så skulle jag inte klara det där :P. Kom fram vid halv tolv kanske och efter att hittat helt utan motgångar i Stockholms innerstad så gick vi mot vandrarhemmet där vi skulle bo men men fick inte checka in fören vid två så vi lämmnade våra saker i bilen och begav oss in mot staden ;). Gick runt i Gamla stan och Drottningatan, tittade i äffärer, pratade, shoppade och hade allmänt mysigt :). Gick och åt lunch och sen även glass och skrattade så mycket åt diskkillen ;) haha. Efter ett tag gick vi tillbaka mot vandrarhemmet och checkade in. Vi bäddade och gjorde oss iordning lite. Sen gick vi ut igen och vi gick fan runt hela Stockholm kändes det som. Gick runt där ch letade efter en restaurang. Tillslut så tog vi bara en, en Italiensk restaurang och självklart blev det pizza ;). Efter vi ätit så var det dags att gå tillbaka mot vandrarhemmet igen. Alla var as trött så vi låg där i våra sängar och skrattade åt ingenting egentligen, men det va asroligt. Va länge sen jag skrattade sådär mycket!! ;) hehe. Jag somnade ganska fort.

Dagen därpå vaknade vi runt nio kanske och vi gjorde oss iordning igen och packade ihop våra saker... För vi måste checka ut före kl 10. Och vi klarade att packa ihop och göra oss iordning på en timme i våran lilla hytt ;) haha bra gjort av oss tycker jag ;). Vi packade in våra saker i bilen igen och gick in mot Gamla stan igen, hittade ett asmysigt café där vi köpte frukost och satte oss ner. As mysigt!! :). Sen var det dags att göra av med lite mer pengar ;) hehe så vi tog en sista shoppingrunda och hoppades på att Urbat Outfitters hade öppet men det hade de tyvärr inte, lite synd men men.. Vid två var vi tillbaka till bilen igen och då skulle Ida-Marie till tåget så vi sa hejdå till henne och Johanna och jag satte oss i bilen för hemfärd. Vi hittade ut ur stan utan några problem, haha fast även att jag blev lite panikslagen när jag trode vi körde i fel riktning i en tunnel ;) haha vi blev lite rädd där ett tag men det gick bra :). Sen skulle vi försöka hitta en bensinmack, och det gjorde vi.. men jag säger bara såhär: Det var lite svårt att hitta avfarten till den, eller hur Johanna!! ;) haha fan vad vi skrattade, så jäkla roligt ;). Vi tankade och sen bar det hemöver, stannade till på Donken i Söderhamn först (vi väntade fan på den där Donkenskylten aslänge, tillslut kom den ;) haha) Och var väl hemma vid sju kanske.

Även om sista tiden på resan inte blev så bra för min del så har jag haft en så sjukt rolig helg :) Det är bara tacka mina underbara vänner för det <3. Detta måste vi göra om, kanske blir så att vi åker till Härnösand nästa gång..... där har jag hört att det är trevligt....... Och bara så ni vet så öppnar Gröna Lund 12 och 20 på söndagar ;) haha. (internskämt :P) 


Typ ända kortet jag knäppte ;) 

Och här en bild på det jag köpte i Stockholm:


Kommentarer
Johanna

Hahahha håret :D :D och avfarten xD

2008-08-27 @ 18:43:52
Sofie

Hahaha, ja fy fan vad roligt.. och att Gröna Lund öppnar 12 och 20 på söndagar ;) hehe.. Som du irriterade dig på hela tiden ;)

2008-08-27 @ 18:48:15
URL: http://sofiieblom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0