Lite frånvarande..

Ursäkta min långa frånvaro här på bloggen. Men jag har inte orkat och dels haft tid att skriva.. Men jag tänkte berätta lite kort vad jag har gnat mig åt de senaste dagarna.. Jag har varit på Au Pair möte med Ida och Tessan :). Vi kanske sticker till USA som Au Pair till hösten och är borta ett år!! Om jag vågar, jag är fan för feg för det här!! Men jag vill så hemskt gärna åka, kommer att ångra mig annars.. Jag håller på att fylla i ansökningspapperna och sen får jag se vad som händer ;). Men skulle vara as kul ifall vi åkte samtigt, då har an liksom någon/några att vända sig till! :) Kanske ha fått med Lina också :) hihi. Sedan apropå resa, så har vi planer att åka till Idas hus i Spanien typ den 28 Maj och är borta till 5 Jini! Bara att få komma bort från allt och koppla av! Det behöver vi verkligen! Då kanske det blir samma gäng (Hoppas på Lina med) och Idas kompis. As kul! :).

Jag har även varit och fikat med min älskade vän Ida-Marie. Vi satt på Charm i typ 2 timmar och pratade. Jätte mysigt!

Sen har jag även pluggat en hel del, som inte är så trevligt! Har grymt mycket att göra i skolan nu.. Kommer fan inte att palla det här!! Men jag ska kämpa, jag ska klara det!! Snart är det över! 35 skoldagar kvar!!! :D

Idag hade vi eget arbete på Psykosocialt och vi satt och läste i ungefär en timme, sen ville några av oss åka till Birsta så vi stack dit vid 10!! :) Hahah, Lina körde! :) Behöver ju inte nämna hur det gick ;) haha, nämen det gick bra :). Vi gick runt för att hitta studentklänninhar och tillbehör.. De andra provade massa olika klänningar (jag har redan hittat min!!) och sen gick vi på Donken och köpte glass!! :). En impulsiv sväng som verkligen blev rolig. Jag tror det behövs lite mer sådana grejer.

Nu sitter jag här på skolan och har egentligen massvis att göra.. men orken finns liksom inte.. Fast jag har skrivit kompleteringen på loggboken iaf! :) Bra gjort!

Ska snart ner på stan med Milla en snabbis och sen ska jag vänta på Elin som ska få åka med mig hem. Ska hämta bilen på mammas jobb och köra hem den för hon ska inte hem. Och jag vill inte åka själv, så därför är dte så bra att Elin finns!! :D

Ikväll kommer jag bli ensam hemma. Min mor är på fest på jobbet och min bror ska till en kompis. Men känns ganska skönt :). Ibland behöver jag bara få vara för mig själv :)

Ha en forsatt bra början på helgen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0