111124

En månad kvar till julafton, och jag har inte köpt en enda julklapp än. Alltid ute i sista minuten, men har iaf klart för mig vad jag ska köpa till de flesta. Fick en förfrågan om vad jag önskade mig i julklapp. Jag svarade: Tid. Tänk om man kunde få några fler timmar på dygnet, det skulle ha varit önskvärt..

Var och fikade med några från gamla sjuksköterskeklassen igår, mysigt! Skönt att kunna få reflektera saker som bara personer som som gått igenom samma sak förstår.

Imorgon ska jag luncha med Johanna som har kommit hem en sväng. Det ska bli trevligt :). På kvällen ska jag på 7års kalas hos min kusin. Herre gud vad stor han blir! Men blir nog en tidigkväll för på lördagmorgon ska jag infinna mig på skolan och skriva omtenta på läkemedelshanteringen. Ber till gud att jag klarar den!

Annars blir det nog tentaplugg till Kvantitativa tentan, mindre än två veckor kvar. Stressen och pressen börjar komma nu.. Jag hatar verkligen att stressa, viss stress kan man inte rå för.

Om man ska klaga lite till så är jag så fruktansvärt trött, känns som jag inte har ork till något mer än att sitta med dessa böcker. Alla tips om hur man blir piggare mottages gärna :)



Kommentarer
sandra

1. börja inte stressa fören du behöver.

2. Prioritera vilken tenta som är viktigast att lägga energin på.

3. Har du tur, sitter gammalt plugg kvar, så lägg energin på sånt du inte kunde förra gången.

4. Gör ett plugg SCHEMA! :P

5. Man kan inte göra mer en sitt bästa!

6. Det finns alltid omtentor ( även om de är gött å fixa det på första gången).

7. Du är bäst!

8. Kom i håg att de är bara skolan, du kan plugga hur läääänge du vill ;P & btw det finns alltid någon som har det värre ;P. Ring om du behöver spy galla över allt. PUSS

2011-11-26 @ 23:59:35
Sofie

Sandra, du vet hur man piggar upp! Du är också bäst ♥

2011-11-27 @ 12:25:29
sandra

Vi är bäst vännen! Det är inte lätt att ha ork el kämpar glöd kvar, när man måste byta klass, Tentor, omtentor ,STRESS! vi gör det bra :). Puss

2011-11-27 @ 15:52:06
Anonym

Oj glömde & kassa lärare!

2011-11-27 @ 15:54:55
Sofie

Hahaa!! Det är så jäkla sant :)

2011-11-28 @ 11:51:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0