Mitt nya liv!

Ja jag har fått lite klagomål att jag inte uppdaterat så bra så jag tänkte skriva ner några rader.
Det har hänt en del sen jag skrev sist. Jag har flyttat typ 80 mil hemifrån ner till Halmstad där jag nu bor på mina 24 kvm och går inskolning på sjukhuset. Det har gått riktigt bra får jag lov att säga. Idag har det varit en lite dipp men det är sånt som händer och man måste tillåta sig själv att känna. Man kan inte vara på topp jämt!
Avdelningen och kollegorna känns toppen. Tror jag kommer få en bra, lärorik, spännande, händelserik och rolig sommar :). Det är även tre st andra nyutexaminerade sjuksköterskor som har börjat på avdelningen. Så det känns bra, vi är typ i samma ålder och är i samma situation så det känns bra. Så jag hoppas att de kommer bli tre nya vänner och att vi kan umgås mycket i sommar :). Imorgon ska jag fika med en (forhoppningsvis två) utav dem. Senare på kvällen är det tänkt att vi ska gå och se Sverige matchen som sänds jag och Jessica och en utav tjejerna. På dagen ska jag även träffa My. Så det är fullt upp ;). Man ska hinna med så mycket som möjligt på sin lediga dag!
Jag och Jessica bor som sagt ganska nära varandra och det är skönt. Vi cyklar tillsammans till jobbet då vi jobbar lika. Bjuder varandra på middagar och är ute och promenerar. Skönt att ha någon hemifrån :)
Jobbar i helgen så blir nog inte mycket mer än jobb. Sen nästa helg ska jag äntligen till Göteborg på bröllop och sen får jag umgås med pappa och syster i en hel vecka! Jag längtar :). Blir rätt ensamt emellanåt när man är van att ha familjen nära. Annars är jag rätt trött, tar verkligen på krafterna detta. Så jag ska nog släcka ner här och gå och lägga mig.
En liten uppdatering blev det. Får se när nästa bli ;)


Kommentarer
sandra

men de va på tiden, jag kollar ju ofta här ju :)).

De är bara å ringa vännen när du vill å prata om vad du vill :). Idag var ju inte min starkaste dag heller :( men börjar må lite bättre just nu. Vi får väl se i natt ;P. Men jag är sjukskriven hela veckan så hör av dig när du har tid. Har ju sämst teckning, men jag ringer upp så fort jag får sms som missat ;P. pok

2012-06-18 @ 22:02:58
Milla

Vad härligt att läsa att du har det bra!! :D

2012-06-21 @ 17:06:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0