120701

Är så himla dålig på att uppdatera. Men har faktiskt haft fullt upp den senaste tiden. På midsommarafton tog jag tåget upp till Göteborg. Tänk att det bara ta en dryga timme dit, underbart! Mötte upp pappa och Emelie på centralstationen. Åh vad härligt det var att se de igen! Checkade in på hotellet och sen begav vi oss in till stan och sökte upp en restaurang. Åt god mat och njöt av umgänget. Dagen där på startades med en god hotellfrukost och sen var det dags att göra sig iordning för bröllop. Har inte varit på bröllop sen jag var liten så hade verkligen sett framemot det. Tog pendeln dit tillställningen skulle vara. Möttes upp av de två brudgummarna! Sen trillade det in folk eftersom. Härligt att få träffa lite släktingar, är så sällan vi träffas allihopa. Och vi hade himla tur med vädret, väderprognosen visade på regn hela dagen men det blev faktiskt sol! Vigseln höll till utomhus vid midsommarstången. Sen blev det mingel och efter det var det dags för middag. Sjukt god mat och många roliga tal. Kvällen avrundades med bröllopstårta och dans. Sen tog vi en taxi hem till hotellet.
Dagen där på började också med god hotellfrukost och sen var det dags för några timmar på stan. Fick med mig några påsar hem. Vi tog en kaffe på Starbucks innan vi satte oss på tåget ner hit till Halmstad igen. I måndags var jag ledig så då trotsade vi vädret och gick in till stan. Lite mer shopping och en fika på ett fint café. Sen jobbade jag resten utav dagarana som de var här.. Men hade några kvällar som vi var ute och promenerade och spelade spel. Sen bara umgicks framför tvn. I fredags morse sa jag hejdå till de innan det var dags att bege sig till jobbet. Sen när jag kom hem blev det rätt tomt.. Man anpassar sig fort att ha folk omkring sig. Hade en liten down kväll då allt kändes skit och en himla hemlängtan. Den botade jag igår då jag surrade med både Sandra och mamma och Hasse.
Jobbet har känts sådär nu några dagar. Har varit sjukt mycket att göra så man knappt har hunnit med sig. Skulle egentligen haft sista inskolningsdagen i fredags. Men får en till imorgon kväll då jag egentligen skulle varit ledig. Men känns bra att går kväll imorgon sen börjar jag jobba själv på tisdag morgon. Kommer nu de kommande två veckorna jobba alla dagar utom två så kan dröja innan jag uppdaterar igen.
Ska försöka ta tillvara lite mer på de studer jag är ledig, för det är ändå sommar och det är det här jag har längtat efter!
Bilder från Emelies kamera


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0