110504

Helgen har varit helt underbar. Vi har nästan haft picknick varje dag. Soligt och varmt här det varit. Kaknästornet och Rosendals trädgård har fått sig ett besök. Kungen hann vi även med att fira och se de övriga i kungafamiljen. Bakat eget bröd, sjukt gott! Irriterat oss på Stockholmarna... suttit på en pub tillsammans med Annes kompisar, en var från norge, en från Italien och en från Danmark. Jag fattade typ inget av vad de sa ;) haha. Men det var trevligt ändå. Åkt tunnelbana och spårvagn har vi även gjort. Mest utav allt har vi bara myst, tagit tillvara på tiden tillsammans och bara tagit det rätt lugnt. Har varit otoligt skönt. Tack för en supermysig helg kusinvitamin

Måste bara berätta en lite rolig sak. När vi sitter där på centralen och väntar på att mitt tåg ska gå, så går en jobbarkompis från HL förbi. Har inte sett han sen i höstas och sen träffas vi där utav alla ställen liksom. Visst är det konstigt. Det första han sa: "Hörde att du inte skulle jobba med oss i sommar, vad tråkigt". Det tycker jag också!. Jag har ändå varit och jobbat tillsammans med de i fyra somrar. Sen smsade jag med Victoria som jag också har jobbat med och hon tyckte även hon att det var tråkigt att jag inte skulle jobba där. När jag ringde till chefen så hörde jag på han att han tyckte det med. Mina fina arbetskarmarer, kommer verkligen sakna att inte jobba med dem! Har trivts så otroligt bra. Men jag har bestämt att jag ska komma och hälsa på och förhoppningsvis så får jag hoppa in extra :). Men jag vet att mitt nya jobb kommer bli kanon bra!

Nu har vi iaf börjat en ny kurs POP (Pediatrik Obstetrik Pyskiatri). Handlar om barns utveckling, barnsjukdommar, förlossning, psykiatriskajukdommar bla. Jäkligt intressant, barnmorske yrket börjar locka mer och mer!

Hade tänkt att vara lite ambitiös nu och renskriva mina anteckningar så man förstår nått.. just nu är det ganska rörigt...

Längtar till helgen :)


Kommentarer
MILLA

Vem fan längtar inte till helgen ;)

2011-05-04 @ 21:31:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0