110417

Helgen har varit bra. I fredags blev det middag hos Elin tillsammans med 7 härliga brudar :). Igår åkte Fredrik och jag upp till Bjärme och bytte däck på min bil, eller ja, Fredrik och morfar bytte däck medan mormor och jag satt inne och läste skvallertidningar och pratade ;). Sen på kvällen var jag hemma själv (skönt!!), de andra i familjen var ute på sitt. Idag har jag vårstädat mitt rum, dammat, dammsugit, dammtorkat och skurat golvet. Nu är det fint igen! Ikväll ska jag åka iväg på gympan, få ytterliggare lite träningsvärk..

Imorgon blir det hemmaplugg varvat med tvättstuga. Måste läsa på inför tisdagens seminarium och förbereda inför det sista som är nästa vecka.. tänkte försöka ligga steget före så man kanske kan få fira påsk i lite lugn och ro iaf. Inte för att det blir så mycket firande. Mamma och Hasse åker ner till Göteborg och pappa jobbar. Men ska försöka styra ihop nån middag eller liknande mina syskon, jag och pappa på fredag. Tycker påsk är ganska överskattat ändå, eller ja nästan alla högtider tycker jag är det.. kanske inte jul då, men alla andra. Är förknippat med så mycket traditioner, jag gillar inte traditioner...

En bra nyhet som jag kan dela med mig utav är att jag äntligen fått sommarjobb!!! Och där jag ville också och troligtvis hela sommaren, super! Nu hoppas jag bara att det blir bra. Det är ju både och det där med att jobba så pass mycket på sommaren, skulle helst bara velat jobba en period och känna att man är lite ledig. Men samtidigt är man ju i behov utav pengarna för att kunna klara sig. Men jag är nöjd iaf, så är det bara att göra det bästa utav det :). Positiv ska man vara. Känner på mig att denna sommar kommer bli en utav de bästa på länge iaf!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0