Jahapp!

Då var det dags.... fick tillbaka Farmakologitentan igår. Och den som kändes så bra för mig. Kollade på resultatet på datorn och det stod F. Alltså icke godkänt. Jag förstod ingenting. För det kändes verkligen som det hade gått bra. Gick och hämtade ut tentan sedan och hoppades att jag hade missuppfattat allt och var många poäng ifrån... men så var det icke, 2.5 p ifrån!!! Så jäkla surt. Och det värsta av allt var att jag hade gjort fetaste slavrfelen. Om jag inte hade gjort de, så skulle jag klarat mig! Så jäkla besviken på mig själv alltså, för det är inte jag att misslyckas på det där sättet! Jag brukar inte göra det. Åkte sedan hem iaf och tyckte synd om mig själv. Sen fick allt lägga sig lite och insåg att det är bara att ta tag i skiten igen och göra en omtenta. Förr eller senare så kommer man ju göra omtenta. Jag och Monica kom på några fördelar iaf:

* Är på ett sätt bra att det blev just nu, för nu har vi väldigt lugnt i skolan. Slutar den 3:de och sen har man tio dagar på sig innnan omtentan den 13:de.

* Hellre omtenta på det här än på anatomin eller mikron!

* Det här är ändå ganska intressant och så det kommer gå lite lättare att komma igång med allt.

* Man får tacka sig själv att man la ner så mycket tid på det inför tentan, skrev anteckningar m.m

* Att man får en till chans att få lite bättre kunskap om ämnet

Så jag ska försöka att ta det positivt nu iaf. För att kugga omtentan, det finns inte! Det ska jag klara, så är det bara.


Ja, jag har inte mycket att tillägga mer nu, nu blir det Farmaplugg och sen plugg inför examinationsseminariet imorgon!



Kommentarer
Milla

Men gumman<3 Vad tråkigt att du fick omtenta.. men kan säga som du säger med allt de där positiva, det är bara ta tag i skiten. 2.5 poäng ifrån är ju ingenting, du kan ju ämnet. Så kom igen, snart sommarlov!! :)<3

2009-05-27 @ 10:31:06
URL: http://milla.blogg.se/
Ottilia

Haha åå vad glad jag blir av dig Sofie :) Du ser då något bra i allt du :)

Lycka till med pluggandet nu, sista rycket!

Kram!

2009-05-29 @ 07:57:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0