Onsdag.

Idag ha vi haft föreläsning om Rörelseorganen.. det är intressant men det var väldigt mycket information och ORD som vi ska kunna.. Herre gud säger jag bara! Läraren va heller inte så jättebra, lät som hon tog förgivet att vi visste vad Columna vertebralis, Femur, eller Os scaphoideum var för något... ja, jag säger då det in nan man lär sig alla dessa latiska namn.. ska kunna alla namn för alla skelett ben och muskler som finns i kroppen.. tills nästa fredag!!!!! Hur tänker de egentligen.. och nu måste man koncentrera sig på cellen, vävader och hud som vi ska ha eximinationsseminarium på måndag!! Ja, allvaret är igång igen. Men man får försöka se dte posiyiva i det hela, det är något jag tycker är intressant och sen är dte emr förståeligt än Filosofi! Försöker tänka så iaf.

Ikväll ha Erica och jag varit ute i Birsta. Jag ha invigt Systemet för min del :P. Kändes lite konstigt men ändå bra ;). Milla kom även hon dit och vi surrade lite och tog det vi skulle ha och gick sedan mot kassan.. Detta händer:

Jag hånar Milla lite när vi kommer till kassan för hon glömde påsar första gången hon handlade där. Så jag hade full fokus på det att jag inte skulle glömma att ta påsar! Ja, iaf så börjar jag ställa flaskorna på bandet, vilket inte är så smart när de är av glas.. så Milla säger åt mig att lägga de ner. (jag, tjejejn med koll liksom :P). Ja, han i kassan (som förövrig var en ganska ung kille och såg väl sådär lagomt bra ut) frågar efter legitimation. Nöjd och glad ger jag honom mitt legg och han kollar på det... kollar på mig och säger: "Ja, man får gratulera i efterskott då :)" Precis som jag ville att han skulle säga. Ja, tack sa jag glad och gick och packade ner mina flaskor i påsarna som jag så stolt inte glömde bort :P. Efter ett tag säger killen i kassan igen: "Men hallå!!? är det ingen som ska betala för det här...?" Jag ba: "Emh, oj förlåt... ja man kanske ska betala också.." och gick pinsmat bort till kassan och drog kortet.. sen hör jag killen i kassan säga lite för sig själv: "hah, ja första gången och skratta". Vadå PINSAMT!!!!!!  Sen kom nästa fel när jag skulle betala, då har jag chip och då skulle man sätta in kortet!! hahaha, alla fel man kunde göra. Och Milla höll på dö av skratt hon ;).

Ja, något pinsmat, men va fasiken, det bjuder jag på ;). Nu kommer jag iaf minnas första gången jag handlade på systemet lång tid framöver ;).

Sedan så åkte Erica och jag och handlade på Willys, jag handlade lite inför fredaag och Erica lite som hon skulle ha. Och sen for vi hemöver igen!


Ingen skola imorgon och på fredag.. och det är ganska skönt, men man har ju det man gör om man säger så...

Och fredag är det födelsedagsparty ;D. Ska först ha en liten middag här för mina vänner och sedan bär det av in mot stan :). Tror det kommer bli kanoners :).

Nu ska jag läsa igenom lite till i anatomiboken och sen typ göra någonform av pluggningsplan.. annars kommer detta inte att gå! Sen är det nog bara att gå och lägga sig.

Godnatt!


Kommentarer
Anonym

Bra jobbat sofie ;) hehe det blev alltså en liten historia för dig med "första ggn på systemet" ahh det är härligt att höra ;)

2009-02-25 @ 22:42:01
Milla

HAHAHAHA!!!! Sååå himla roligt!!! Du är ju bara för go du ;D

2009-02-25 @ 22:44:59
URL: http://milla.blogg.se/
Ida

HAHAHAHAHA!! ;) Jag dor av skratt!! Gud vad hemskt om jag skulle varit med ;O hahah! Bra jobbat iallafall ;O <3

2009-02-26 @ 01:03:14
URL: http://idaanderssonn.blogg.se/
Sofie

Svar: Ja, men man måste väl göra något för att pigga upp tillvaron lite, det bjuder jag på ;). Men somsagt det är något jag kommer minnas! :P



Och Ida, du ska inte säga nått.. detta är något som du också skulle lyckas med ;) haha

2009-02-26 @ 08:35:32
URL: http://sofiieblom.blogg.se/
Lina

Ojojoj, mina barn. Ni klarar er alltså inte utan mamma.

I september kommer jag tillbaka och håller ordning på er!

2009-02-27 @ 22:31:14
Sofie

Lina: Haha, ja undra vem som håller ordning på vem jag ;). Åh, blir ni borta sålänge? Men jag hoppas vi kan få till så vi kan träffas nått innan dess :). Saknar dig gumman!! <3

2009-02-28 @ 12:19:40
URL: http://sofiieblom.blogg.se/
Anonym

Haha!

Men man kan ju inte lägga flaskorna på bandet. Då blir dom skitsur oftast. Dom ska ju stå upp så att dom bara kan blippa förbi med streckkoden. ojoj ;) tjejer tjejer!:p

2009-04-14 @ 08:49:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0