Bergsåkersbor på heltid!

Ja, nu är flytten gjord och vi har fått nyckeln till vår nya lägenhet. Sov forsta natten här i natt och det gick bra. Men det är typ kaos överallt, saker och kartonger kors och tvärs. Men snart får vi nog ordning :).

Slutade vid tolv igår så åkte 11.45 bussen hem (eller ja, nu mer får man väl säga mitt dåvarande hem) och åt lite sen packade vi saker på släpvagnar och åkte ner hit. Städade som en tok till fram emot 20.00 tiden och då blev det så mörkt så vi nästan inte såg nått (för alla lampor är ju nerpackade). Tog med oss de sista sakerna i bilen. Och Tusse tog vi med oss då också. Lillgumman, hon som inte åkt så mycket bil i sina dagar.. Satt bara och skakade i bilen. Men sen när hon kom upp till lägenheten så blev hon lugn, så tur det då :). Det var lite jobbigt att bara lämna allt, huset man bott i hela sitt liv. Och mitt rum, det kommer jag verkligen sakna. Och Plexus, lillgubben! Det var det absolut jobbigaste.. Jag hoppas bara allt löser sig med han. Men Bjärme, Kovland kommer alltid vara mitt hem, så är det bara. Och vi kommer ju komma tillbaka dit, helt borta är det ju inte. Mormor och morfar bor ju där och båda mina morbröder och kusiner också. Så det är bra :)

Nu ska jag ta och inviga duschen och kanske ta och läsa igenom lite skoluppgifter. Få se hur mycket jag hinner. Sen så kan jag ju välja och vraka vilken buss jag kan ta till skolan ;). Är ju en av fördelarna att bo här ;). Börjar iaf 13.15 och går till 17.00 ungefär.

Ikväll skulle jag behöva plugga, men det får bli lite prio 2. Känns som jag vill få lite ordning här i lägenheten först så man vet vart alla grejer är och så :P


Kommentarer
Milla

Ååh, har ni flyttat nu? Känns det bra? Kan förstå att sista sakerna ur huset skulle kännas konstigt att plocka med sig ut och sedan lämna det. Men klart det finns kvar.. som sagt bor ju hela släkten där i Kovland typ ;) Heh! Jaa.. haha så sött namn.. Tusse! :) Hur blev det med Plexus egentligen? :'( Lodjuret där!! :)



Men du.. fundera lite på om vi syns något imorrn då.. vettifasen när det skulle ske annars? :(

2009-04-03 @ 16:42:03
Ida

Ah vad roligt med flytten, hoppas ni far orning pa allt :) vad hande med Plexus? :O Lamna ni kvar honom? :( Saknar dig, kan forrasten boka biljetten hem nu ;P sa nu jaklar ar det nara :P haha kanns det som iallafall! ;) puuusss!

2009-04-04 @ 19:51:40
Ida

Guud vad kul! det kommer bli bra, man vanjer sig ganska fort ska du se! :) bara du har fatt ordning i lagenheten tills jag kommer sa are lugnt! ;P

Varfor lamnade ni plexus? :(



JAG KAN BESTALLA FLYGBILJETTEN HEM NU :P haha! nara som bara den :P Sen kommer min familj om en vecka redan!!!!



Lycka till med uppackningen och skolan! Hade bra <3

2009-04-04 @ 20:52:02
Ida-Marie

svar; ja, det var en riktigt bra tid :)

jadu, jag och pappa är ju ensam under påskhelgen (linda och mamma åker till oslo) så vi år nog uppe i stöde. men under påskveckan är jag fri som en fågel. du med kanske? isf hittar vi väl på nåt!?!? :)

2009-04-05 @ 20:25:32
URL: http://idamarietholin.blogg.se/
Ida-Marie

svar; meeeeen, nu försvann min kommentar som jag hade skrivit.. :S skriver väl om då :]



jadu, under påskhelgen är jag och pappa uppe i stöde. men under påskveckan är jag fri som en fågel! du med kanske? :) isf måste vi ju hitta på nåt! :D

2009-04-05 @ 20:27:19
URL: http://idamarietholin.blogg.se/
Ida-Marie

kul, nu blev det två kommentarer...

2009-04-05 @ 20:27:39
URL: http://idamarietholin.blogg.se/
Ida

haha oops nu blevde de ju 2 inlagg fran mig! ;P lyckost ;) haha



haha ja jag har kort pa dig och mig da vi var uppe i empire state building med, det star framme sa ser det varje dag!! :D Hoppas det loser sig med lilla plexus :O



hade bra, <3

2009-04-06 @ 04:08:39
Ida-Marie

ja, vi hörs om det :) <3

2009-04-07 @ 10:07:04
URL: http://idamarietholin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0