Midsommardagen!

Jobbade natten mot midsommar. Men vi skulle stänga alla maskiner för fabriken är stängd under midsommar. Så vi städade hela fabiken och samtidigt jobbade på som vanligt, vek kartonger, packa i plastdelatjerna i de, och gå ut med de på lagret när det blev full pall. Sen vid kl 4 så stängde vi av alla maskiner och åkte hem (skulle egentligen jobba till kl 7) och sov :). Även att vi får betalt till kl 7 också, det var inte helt fel ;).

Jag sov ganska länge, fick chansen att sova ut och slappna av lite. Det är inte samma sak att sova när man vet att man ska upp och jobba dagen efter. Men när man få ledigt några dagar så slappnar jag av mer och kan sova bättre.. Ja, om det var någon som var intresserad av att veta det ;) haha. Midsommarafton firades borta hos min ena morbror med, kusiner, mormor och morfar, den andra morbrodern och hans tjej + några grannar! Det var faktiskt rikigt trevligt och mysigt :). Vi grillade, åt, pratade, åt efterrätt (tårta, jordbubbar och glass) sen satt vi ute i kylan och pratade och bara myste! Svinkallt var det, men är det sommar så är det!! Det är inte alla som har sån bra kontakt med sin närmaste släkt, men det har jag! Och det är jag så tacksam för, för jag gillar verkligen dem och att umgås med de, riktigt mysigt! :) (Bilder från kvällen kan hända att det kan komma lite senare.. Det var Emelie som knäppte kort från hennes kamera.)

Idag har det varit en slappar dag hittils.. ha städat lite och så. Nu ska vi väl snart äta och sen ikväll ska jag åka upp till Elin!  <3 :). Vi ska se på film, prata och bara ha allmänt trevligt som bara hon och jag kan ha det! ;) hehe :).

Ha en fortsatt bra Lördag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0