Förlåt för min långa frånvaro!

Det har hänt en massa saker de senaste veckorna. De har varit stressande med fullproppade av olika händelser.. Ska försöka summera det kortfattat och bra:

* Vi kommit hem från en helt fantastisk vecka i Spanien! Hur underbart som helst.
* Haft sista skvaderklassikern uppe på Södra, min klass van 3 grenar!! As bra :)
* Varit på lärarmiddag, klassen var hur bra som helst när vi framförde vår låt till våra Älskade mentorer och andra lärare :)
* Städat ur rummen på skolan, och tagit hem alla saker.
* Varit ute hos vår Mentor Göran med klassen en regning tisdag för- och eftermiddag. Men det var jätte trevligt. Britta och Sara var också där :)
* Sedan kom Onsdagen, dagan D, dagen som vi alla har längtat till men på ett sätt en dag som vi inte ville att den skulle komma! Jag syftar på Onsdagen den 11 Juni 2008, min Studentdag!! Det var den absolut sista dagen med den underbara klassen Ls3 på Skvaderns gymnasieskola!! Fy fan vad jag kommer sakna allt!

Dagen började iallafall med Champanjefrukost i Skvaderbacken (eller vad man ska kalla den). Det var kallt och jäkligt och regnet låg i luften. Vi satt där iallafall och gjorde det bästa av situationen. Sen bar det av hem till Ida där vi gjorde iordning oss för att komma tillbaka till skolan och ha Takfotografering, klassfotografering, buffélunch, en sista mentorträff, och slutligen springa ut på balkongen 15.00! En väldigt intensiv dag. Sedan var det avsked av alla lärare som stod i trappen, vi kramade om alla lärare, även de vi inte har haft ;). haha, det gjorde inte så mycket. Och jag måste bara berätta. När jag kom till Elin (har haft henne i psykosocialtarbete och PA) och kramade om henne så började hon tokgrina!1 Söt Elin!! Gud vad jag kommer sakna henne! Sen letade jag rätt på min familj och liten del av släkt och fick blommor och massa kramar. För att sedan gå ner mot lastbilen och åka en sväng runt stan och hoppa av på torget. Jag tror jag aldrig ha frusit så mycket som jag gjorde då, hade ingen känsel i händerna och hela jag var genomfrusen.. Hua, men det var bara att bita ihop!

Åkte sedan hem och där väntade släkten och lite vänner :). Åt god mat och hade paketöppning. Tack alla för fina presenter :). Sen var det bara att göra iordning sig för att åka till laserhallen där större delar av klassen väntade! Var där och umgicks sen sista gång och alla var verkligen på topp! Sen bar det av ner mot stadshuset till studentfesten. Även torsdagen var det studentfest där. Tror jag aldrig har haft så enormt trevliga och roliga dagar som jag hade då!

Nu när man haft det så bra och inte hunnit tänka så mycket på allt som kommer hända nu.. så slår det mig att jag aldrig kommer att få uppleva något sånt här igen. Att fått haft tre helt fantastiskt, underbara, roliga, händelserika, lärorika år med en så underbart härlig klass på en så sjukt bra skola! Jag kommer inte få uppleva det någon fler gång.. inget kan toppa det här. Jag kommer sakna klassen så enormt mycket, så härliga människor allihopa och alla lärare vi har haft på skolan! De kommer jag verkligen sakna. Och våra enorm underbara mentorer! Ls3 och Skvadern i mitt hjärta, för evigt!

Nu börjar en ny tid, en ny tid som vuxen (!), man ska klara sig själv, stå på egna fötter utan att någon säker vad man ska göra. Imorgon börjar jag jobba på HL Display (samma skift och avdelning som förra sommaren). Ifjol kändes det ganska bra att börja. Men i år gör det inte det.. tragiskt nog.. Jag vet inte, jag har oroat mig för det här jätte länge, och imorgon är det! Jag känner liksom ingen ork och ingen glädje för det, allt det där känns bara jobbigt. Det har varit så mycket nu de senaste veckorna så man har inte hunnit ta igen sig. Och det hinner jag inte nu heller. Nu väntar jobb en hel sommar, ett jobb som jag inte se framemot (men jag får tänka på pengarna, och jag tror och framförallt hoppas att den bilden kommer att ändras efter jag kommit in i alla rutiner igen.) För nu känns allt bara jobbigt, att börja om på nytt igen.. lära sig alla rutiner och hur allt fungerar igen! Aja, hoppas det löser sig.

Ja, det blev ett lång inlägg som har summerat ganska bra vad som hänt i mitt liv de senaste veckorna. Nu väntar städning på rummet och förberedelser inför imorgon! Jag jobbar Mån-tors så det kan dröja igen innan jag uppdaterar.

/s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0