Mina damer och herrar, här kommer den efterlängtade uppdateringen ;)

Jaa, bättre sent än aldrig liksom. Ida har skrivit ganska mycket om hur vfi haft det, så där kan ni också läsa :P. Ja, den 18 december 06.12 lämade jag Sundsvall och satte mig på tåget ner till Arlanda. 09.09 var jag framme. Då hade jag ganska lång tid på mig innan flyget skulle gå. Så jag gick i lugn och ro och kolla vart jag skulle checka in och sen gick jag och köpte frukost på pressbyrån :). Satte mig ner och åt den. Sandra ringde så jag pratade med henne ett bra tag så ag inte skulle få det så ensamt :P. Sen ringde jag Elin också och hade lite "pepptalk" ;). Sen rinde även Milla innan jag skulle till gaten, så blev så att jag pratade med henne en snabbis med, så tiden gick fort, så det va bra :). Gick igenom passkonroll och allr det där. Letade efter Gaten och satte mig där och väntade ;). 13.20 lyfte planet från Arlanda och drygt en tre timmes resa till Island där vi skulle mellanlada och byta plan. Det var det första momentet jag var nervös över att jag inte skulle hitta där, men det gick bara bra, var inte så svårt, följde efter alla andra ;) haha. Fick gå igenom passkontroll även där och sen letade jag upp gaten och väntade där en och en halv timme.. 17.00 (lokaltid) lyfte planet från Island och jag var påväg mot USA!!! :). Då had jag en 5 och en halv timmes resa framför mig innan jag ladade på Logan International Airport 17.50 (lokaltid). Den resan gick mycket fortare än vad jag hade förväntat mig. Såg på två filmer och försökte sova lite, men gick inte så bra.. kunde inte rikigt slappna av. Sen var vi framme liksom :P. Nu var jag också lite nervös över var jag skulle och vad de skulle fråga mig och så.. Men jag följde stömmen och ställde mig i kön till passkontollen. När det var min tur gick jag fram och lämnade mitt pass + ett pappaer som vi skulle ha fyllt i på planet :). Jag förstod inte alla frågor, så det stuntade jag i och de sa inget om de heller :P ahha. Fick iaf lämna "tummavtyck" eller var det heter på båda fingrarna.. Sen frågade de mig "Vad jag skulle göra där, hur jag kände henne, hur länge jag skulle stanna, hur mycket pengar jag hade med mig och om jag had emed mig några presenter" Det gick jättebra och till och med jag klarade av att svara på de frågorna, på ENGELSKA ;). Sen var dte bara att gå och hämta väskan. Efter det kom ett litet problem. Jag lanade på Terminal E och skulle till Terminal A för att där skulle jag ta en buss som gick till Ida. Jag frågade i en Information om hur jag kom dit. Då svarade en snäll och trevlig amerikanska att jag skulle gå ut för dörren där och sen vänta tills det kommer en buss som det står Terminal A på.. och så gjorde jag och bussen kom och jag klev på. Hoppade av på Terminal A och där var det typ dött.. Men lite längre bort står det 2 pojkar med typ kostym.. Jag tänkte jag kan ju fråga de.. Så jag frågade de och berättade att jag skulle ta en buss till Peabody och vart den skulle gå.. De ba: "nämen, den går från Terminal B" jaha, tänkte jag.. och hur f-n ska jag komma dit.. Och frågade hur man tog sig dit.. den ena pojken sa "Följ med oss" och började springa mot en buss.. och jag efter med min tjockväska + handbabage.. haha.. Sen in i bussen så hjälpte han mig med väskan och sa att jag skulle sätta mig ner bredvid de.. Han berättade då att jag skulle kliva av när han sa till och sne skulle jag leta upp en skylt där det stod någonting... och vänta där i en kvar för då skulle en buss som det stod Peabody på komma... Sen hjälpte han mig av med väskan och jag tackade så hemskt mycket för hjälpen!! Snacka om tur jag hade att stöta på så trevliga människor på engång ;). Jag gick bort mot skylten iaf och mycket rikigt, efter en kvart kom bussen och jag klev på.. Åkte i evigheter kändes det som.. det var mörkt så jag kune inte läsa på skyltarna vart jag var någonstans heller.. Och inte visste jag vart jags kuelle liva av heller :P. Men det stod ju Peabody på bussen så jag tänkte att det är nog slutstationen.. Och dte var det. Jag klev av bussen och betalde min biljett :). Gick runt bussen och där stod IDA!!!! Jag bara släppte allt och sprang fram och kramade henne.. Helt overkligt!! Och det kom lite glädjetårar ;). Jag kan inte beskriva känslan av att se och krama henne igen!! Min älskade vän :D <3. Vi satte oss i bilen iaf och åkte hem till henne.. Jag försökte förstå att jag var där, I Boston USA liksom.. men det gick inte.. och att jag skulle få tillbringa närmare 2 och en halv vecka där och dessutom med Ida :D. Sen när vi var framme så blev jag lite nervös över att träffa familjen.. men det gick bra. De var hur trevlig som helst :). Och Sam (hunden) huur söt som helst :). Sen fick jag en macka för had einte ätit så mycket, sen gick vi nästan bara och la oss.. Ganska trött var man efter en lång resa..

Sen alla dagar kan jag liksom inte i detalj berätta vad vi gjorde för det kommer jag inte ihåg :P. Sen har jag ju faktiskt uppdaterat när jag var där också, så lite vet ni som har följt min blogg :P. Vi har variy på Coles julavslutning, åkt till Stina och fick se hur hon bodde och träffade hennes värdfamilj, vi var på bio vi tre. Såg Yes man mycket rolig film :). Varit ute i snön och lekt med Cole har vi också gjort.. Åkte x-antal gånger in till Boston för att shoppa och bara varit.. Det som vi har gjort mest är nog ÄTIT mat och FIKAT ;D haha.. Den ständiga frågan var "Jaha, vad ska vi äta nu då!?". Jag skojar inte, vi åt heela tiden :P. Jag fick även två favoritställen när det gäller mat och fika.. Friendlys och Starbucks såå jäkla gott alltså :). Sen hade vi äben en mysig och lite annorlunda julafton vi tre, Stina, Ida och jag :). Kommer jag aldrig glömma :). Sen ha vi varit på en till bio.. Marley and Me sjukt bra film..Rekomenderas verkligen :). Och nått som verkligen var höjdpunkten var 29-31 december då Ida och jag åkte till NYC :D. Grymt häftigt alltså!! Men fattade inte rikigt att jag var där, det var liksom så stort för att förstå.. Vi köade iaf nästan en hel dag för att komma upp i Emire Sate Building men det var det helt klart värd. Huur häftigt som helst!! Fic se det i någorlunda dasljus och även när solen höll på att gå ner. Mycket vackert :). Under vistelsen i NY hann vi även med en vistelsa på Long Island med tanke på att vi bodde där hos Coles mormor och morfar. Så söta :). Så var ju guldvärt att vi fick bo där :). Hann även med en heldag med shoppning och sen en gick vi på Brodway, ashäftigt :). Precis som på film alltså! Sen såg vi Times Square, Rockafelle center, Centralpark och sist emn inte minst. Frihetsgudinnan :). Fast bara på håll men det gör inte så mycket ;).


När vi skulle hem den 31a december kl 2 så kom aldrig bussen.. Och det var hagel och snöstorm som vi fick stå och vänta på bussen i typ 2 timmar.. Vi höll seriöst på att frysa ihjäl!! Tror aldrig jag ha frusit så mycket i hela mitt liv. Sen när bussen väl kom så tog den drygt 5 timmar att komma hem så vi missade precis tåget från Boston hem till Andover. Så vi fick ta det senare tåget som gick tjugo i elva.. och det tar typ 50 minuter hem till Andover så vi skulle vara där halv tolv. Vad bra tänkte vi, då hinner vi komma hem så vi kan se nyårsfirandet på teven:). Åh, tjena mittbena.. När vi skulle ta taxi från tågstationen i Andover så kom aldrig taxin.. vi fick stå ytterliggare i kylan och vänta.. Huur kallt som helst och jag hade ingen känsel i fötterna och sen inte i benen heller.. Taxin kom iaf tillslut och det gjorde att vi satt i taxin påväg hem på tolvslaget!! Liite less vi blev då.. Men nu i efterhand skrattar vi bara åt det. Var någ ingen annan som hade en sån nyårsafton som vi, och detta kommer vi minnas länge ;).

Dagen efter så kände både Ida och jag oss halvt död.. Ont i halsen och asont i kroppen, måstre vara för att vi spänt oss så mycklet när vi frös :P. Men det fick vi inte tänka på då.. för vi skulle ut och skotta gårdsplanen innan familjen kom hem.. Och den är inte liten direkt :P. Och tid tog det.. Sen när vi typ var klar så kommer dte en bil och killen i bilen säger att de skulle skotta där igår men hade glömt bort det.. de ba: Men vi tar det som är kvar.. Haha, tack för den liksom.. lite less vi blev då :P. Och båda hade asont i ryggen hur länge som helst efteråt.. Men men..

Ja just ja, när vi satt på tågstationen tror det var på nyårsaftonen så fick vi syn på världens snyggaste pojke alltså!! Alltså Ida och jag blev helt till oss och fattade inte hur man kunde se så bra ut. Åh!! Han kommer man aldrig se igen...

Ja, somsagt vi har haft sp sjukt rolga veckor tillsammans.. skaffat våra egna små internskämt ;). Tror bara det är Ida och jag som tycker de är roliga ;). ahha.. sjuk humor vi har egentligen ;). Det har varit helt underbart att umgås med denna fantastiska människa så länge och vi har berkligen tagitvara på tiden :). Men sen kom dagen, söndagen den 4 januari.. då det var dsagst för mig att åka hem.. Ida följde med mig till flygplatsen och det var dags att säga hejdå.. Usch, det var så jobbigt :(. Vi har liksom levt så pass inpå varandra och kommit varann ytterliggare lite närmare i 18 dagar och sen ska vi bara skiljas åt igen. Nä, det var inge roligt alls, men somsagt.. Är bara 7 månader kvar! ;). Och vem vet, jag kanske kommer över en till gång ;) haha.. man vet aldrig :P

Hoppas ni är nöjd nu iaf! Nu har jag uppdataterat :P. Har säkert glömt något, men det har ju hänt så mycket så allt kommer jag helt enkelt inteihåg ;)

Bilder kommer en annan gång.. Ni får nöja er med detta sålänge :P

Så tillsist vill jag bara tacka Ida för att hon har stått ut med mig.. jag som har frågat om typ allt, hon har fått översatt när jag inte har förstått osv. Du är guldvärd ska du veta gumman :D <3.



Kommentarer
Victoria

Tack! :D

Njaa, jag var mest nervös över säkerhetskontrollen, men jag behövde bara kolla bromsarna :p

Ja, han var lättsam och trevlig.

2009-01-13 @ 18:19:56
URL: http://victorialehnberg.blogg.se/
Lina

Låter som att du haft det underbart!

Nu har du bara Norge kvar då! Och resan hit kommer bli så mycket enklare ;D

2009-01-13 @ 21:51:20
Lina

Låter som att du haft det underbart!

Nu har du bara Norge kvar då! Och resan hit kommer bli så mycket enklare ;D

2009-01-13 @ 21:51:50
Ida

Mycket lyckad uppdatering :) Saknar dig! kanns inte som om du var har for typ 2 veckr sen :S de kanns mer som 2 manader sen :/ hmm.. Vi hade klart de basta tva veckorna pa mitt halvar i USA :D Guud, jaa pojken ;O aldrig mer :( hahahaha kanske finns fler? ;) hoppas de iallafall :O ah saknar dig ssaa mycke ju :( lycka till i skolan och pa fredag ;) Puss!

2009-01-14 @ 03:14:07
URL: http://idaanderssonn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0