Ida, nu kommer en uppdatering!!

Ja, detta är främst ägnat åt min käre vän Ida som tjatat på mig att uppdatera, så här kommer det :)

Onsdag  och Torsdag jobbade jag somsagt att 22-07. Och jag måste säga det gick mycket bättre än vad jag trodde. Men visst, det är ingen höjdare att jobba natt. Man blir så jäkla trött. Så jag kan nästan inte sita stil för då somnar jag typ. haha. Jag var uppe och vek kartonger och tog fram lite saker som behövdes. Och det lät som de på skiftet fortfarande var nöjd med mig ;) hehe. Så kan hända att det blir nå mer jobb där :).

Fredag sov jag typ hela dagen madtake på att jag gick av 7 på morgonen och på kvällen väntades det en utgång med Johanna, Sofia och Ottilia :). Så då måste man vara pigg!! Gjorde mig i ordning och så och sen skjutsade mamma mig ner till Bergsåker så åkte jag med Sofia därifrån. Vi åkte till Ottilias syrras lägenhet. Och där stod Ottilia i dörröppingen och välkomnade oss. Så otroligt roligt att se henne igen :). Vi fick höra hennes berättelse om vad hon hade varit med om under månaden hon varit borta. Otroligt spänande :). Johanna kom vid åtta och då åt vi äppelpaj :) Asgod :D. mätta blev vi ;) hehe. Sen satt vi bara och umgås och drack gott :). Jag vet inte riktigt var klockan var när vi satte oss i Johannas bil och åkte ner mot staden. Vi gick iaf på Stadshuset och där var det väl inte så jätte mycket drag direkt.. Var där en stund och vandrade bort mot Lyset där vi stannade. Jag åkte hem lite tidigare än mina vänner, för den kvällen slutade inte allt för bra.. Inte för mig utan för en annan person.. Men huvudsaken var att det gick bra, och det gjorde det.

Lördag så jobbade jag i kiosken på Timråmatchen. Är Milla som ringde och fråga ifall jag ville ha det jobbet, och jag tänkte varför inte. Kan ju ge det en chans iaf. Skulle vara där kl två och då gick Milla och jag och letade efter Tanten som jag skulle söka upp. Vi hittade henne och Milla gick då till sin kiosk som hon jobbade i så följde tanten med mig till den jag skulle jobba i. på vägen dit säger hon att 90 min innan matchen skulle jag stå nere i entrén och sälja match program. Det gick ganska bra, till slut iaf. När det var klart så gick jag upp till kiosken där jag skulle jobba. Det var tänkt att jag skulle stå med en annan i en lucka och hjälpa henne och hämta saker och så och koka kaffe.. Men tillslut blev det så att vi tog varsinkö och jag fick även ta betalt. Fatta vad nervös jag var. Jag kunde typ inte priserna och huvudräkning är inte min bästa sida. Men jag försökte ta det lugnt och då gick det bättre. Är ganska nöjd med min första isatts iaf och det hoppas jag de jag jobbade med också var. Sen när sista perioden började, började vi städa ihop och sen fick vi åka hem.

När jag satte mig i bilen så såg jag att jag fått ett sms av Ottilia där hon undrade ifall jag ville häde med ner på stan med henne och Sofia på kvällen. Ja, varför inte tänkte jag. Så det blev det. Vid 22 tiden åkte jag upp först till Idal och hämtade Lina och Sara för de ville ha skjuts ner till stan, i Bergsåker hämtade vi upp Ottilia och Sofia och sen åkte vi in till stan. Sa hejdå till Lina och Sara och sen gick Jjag, Ottilia och Sofia ner mot BK. Va inte så mycket folk från börja med sedan började det komma mer och mer. Och på dansgolvet kan man säga att det var fullproppat!! Seda fick vi ju trevligt sällskap, eller hur Ottilia!? ;) Vid tre när de stänge gick vi upp mot bile och jag skjutsade hem mina kära vänner igen och själv åkte jag också hem och somnade bara jag la huvudet på kudden.

Söndag va på IKEA och köpte bla. en gardinstång.. så nu jäklar ska jag få till mitt rum på riktigt!! Så Ida, nu är bilderna på mitt "nya" rum nära :) Håll ut! :) Åt middag hos mormor och morfar och på kvällen var det gympa. Och gud vad jobbigt det var! Va ju ett tag sen jag tränade, ha liksom inte haft tid. Sen skjutade jag hem Elin och vi hann inte prata klart så satt i bilen på hennes går, ja i säkert i en halvtimme iaf så vi fick prata klart. Men det finns hur mycket som helst mer att prata om. Så blir det är vi inte ha träffas på typ 2 veckor :) haha. Vi är otroliga vi ;)

När jag kom hem så såg jag att det gick massa Idol repriser. Perfekt för mig som ite kunnat se det för att jag jobbat. Så satte mig vid teven och såg de. När det bara var ett program kvar (det som var från i fredags) så blundade jag väl lite för länge där i första pausen och somade alltså. Missade alltså det. Jäkla skit men får kolla på internet då.

Idag tog jag mig en sovmorgon! Väldigt skönt och välbehövligt. Ha inte blivit så mycket sömn de senaste dagarna. Idag ha jag lite saker att göra, men hinner jag inte allt idag så får jag väl fortsätta imogon.. För ha ju inge planerat där heller. Skönt! Nu kan jag liksom bara inte göra något med bra samvete ett tag, för ha ju jobbat veckan som var och fått lite pengar :)

Detta blev ett långt inlägg, men det ha hänt ganska mycket de senaste dagarna och det är ju en förklaring varför jag inte ha hunnit uppdatera så mycket. Hoppas du blev nöjd nu Ida ;)

/s


Kommentarer
Ida

Ahh antligen ;) De later som om du har de bra och roligt :) Langtar tills jag far se ditt rum :P Hadee bra ... proppen :P

2008-10-06 @ 18:10:02
URL: http://idaanderssonn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie

Tillsammans är man mindre ensam

RSS 2.0